onsdag 26 februari 2014

Varierad form !

Godmorgon allihopa !
Eduward gick super bra i går. Riktigt bra måste jag säga!
Han var mjuk, avslappnad, harmonisk hela passet! Red fram honom lång och lång i alla gångarter i ca 20 min. Efter han har värmts upp får han alltid en skrittpaus på någon minut innan jag tar upp honom i form, ej i tävlingsform utan något mitt i mellan. Då blir han mer avslappnad och jobbar ordentligt med rygg och bakben. Tar jag upp honom i tävlingsform direkt blir han ibland spänd och släpper ryggen. Så när jag rider leker jag mycket med formen, dvs att jag inte bara har honom i samma form hela tiden utan jag varierar hans form till lång och sen tar upp honom i alla gångarter, men också i alla rörelser varierar jag de olika formerna. Det gör både att han blir mjuk och stark. T.ex. när jag rider förvändgalopp så brukar jag länga/lägga ner formen just för att det gör att hans rygg kommer upp och jobbar på ordentligt samt att det stärker honom väldigt mycket.
I Måndags fick han ut en sväng i skogen. Kl 7 på morgonen satt jag på hästryggen och det va så underbart o rida i skogen när solen håller på att gå upp:)  Red på morgonen för jag börja inte skolan förens 11 :)

I kväll så får Eduward också gå i ridhuset och ska även träna Disco:)
 Uppdaterar mer sen :) Kram på er :*

 ( tävlingsform )

 (lång och låg form)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar