söndag 16 februari 2014

Svar !

Här kommer svaren på frågorna från frågestunden. 
Fick in några frågor om Bosse men eftersom jag inte har kvar honom kan jag inte svara på dom.


Hur ser ditt liv ut om 10 år?Jag hoppas jag driver min egen hästverksamhet  eller har ett annat bra jobb, men ändå håller på med hästar. Jag bor på en fin hästgård men min kille( man då;) ) har 1 hund.


Vad har du för mål med år 2014.
Mina mål för 2014 är att få en underbar säsong med Eduward, då menar jag inte att vi ska få placeringar varje tävling utan att vi  är ett team inne på banan och har en bra känsla. Det är vinst för mig och tycker domaren om det är det bara ännu bättre :))


3 saker som du ska förbättra under år 2014.
1. Höja mina SM-kval 
2. Förbättra vissa betyg i skolan
3. Börja övningsköra så jag kan ta körkort.!


När är din första tävling ?
Första tävlingen har jag planerat in den 9/3. Det är en regional tävling hos Ystad RK., Klass : La.p1. Vill gänra komma ut lite innan de nationella börjar så Eduward kan få busa av sig lite, 

Vilket märke på sadel tycker du är bäst?
De sadlar jag tycker bäst om är, Amerigo, Santa Cruze, Childeric och Equipe.

 Och vad har du själv för sadlar ?
Jag har själv bara Amerigo cervia nu på Eduward. Älskar den sadeln. Den är så otroligt skön och man får ett bra stöd när man sitter i den. På Bosse hade jag en Santa Cruze Experience. Den har också otroligt skön och där kunde man själv ställa in bommen i sadeln så den kunde passa nästan häst som helst. Tyvärr fick jag inte ha kvar den utan ägaren krävde med den till honom även fast jag fick den utav min morfar i julklapp..  

Har du några mer djur på gården?
Japp, förutom hästar har vi 4 katter, en hund och en gås.. 

Hur många gånger har du trillat av?
Ojjj det är många gånger.. Vet inte exakt men skulle tippa på 40-50 gånger . En gång när jag var mindre så hade jag en galen B-ponny. På den tiden var det bara hoppning som gällde så på en hoppträning så trillade jag av 3 gånger på mindre än 10 min.. hehe på samma hinder. Det var så att min ponny då drog  ner huvudet efter vi hoppat hindret ( bara de ), jag var ju inte beredd på de så där flög lilla jag som en vante. haha xD

Vad har du för märke på din kavaj / ridbyxor när du tävlar? Och vad är det för märke på dina stövlar för dom är riktigt snygga ? :) 
När det gäller kavajer så har jag två styckena. En pikeur och sen den andra kan jag inte märket på xD Pikeuren har jag haft i många år och den andra köpte jag i sommras veckan innan SM :)
Ridbyxor: Där har jag Holika märken bla. mountain horse, back2back och domani. Jag använder mountain horse mest för dom sitter snyggast och är skönast.
Stövlar: Båda mina stövlar är av märket Königs. Tävlingstövlarna är svarta och  lackade med swarovski kristaller på dressyrbågen och mina träningsstövlar är svarta och bara lackade.

vad är dina planer på framtiden?
Mina planer på framtiden är att satsa på min dressyrkarriär, driva egen verksamhet osv. 

vad har du för foder till dina hästar?
Mina hästar ger jag musslie, betfor, E vitamin, B vitamin och hösilage. Alla hästar har också en egen saltsten i sin box. 
När gjorde du din första nationella start och med vilken häst?
Min första nationella start gjorde jag faktiskt på Eduward, sommaren 2010  i Dagstorp på Svenskt ponny derby! 


SM 2012.Vi slutade som totalt 8.e bästa D-ponny ekipage i Sverige. Det var den bästa tävling jag varit med om:)) 


1 kommentar:

  1. Hur kan ägaren till bosse kräva med sadeln när du fick den av din morfar?? :O

    SvaraRadera