onsdag 29 januari 2014

Säkerhetsbälte på hästryggen?

Säkerhetsbälte på hästryggen, Hiss eller Diss?
Hmm är det verkligen säkert? Denna uppfinningen ska alltså hålla kvar ryttaren i sadeln och sägs fungera som ett säkerhetsbälte. "Bältet" ska samtidigt lösa ut automatiskt när det behövs och ryttaren kan själv trycka på en knapp så bältet går upp..Jag är inte riktigt övertygad om de..
Jag hade inte känt mig trygg på hästryggen ifall jag vetat jag var fastspänd.
Visst det minskar säkert risken att man trillar av men vad händer om hästen snubblar och går omkull, tänk om den inte bältet inte löses ut då ? Och om man har en häst som bockar ska bältet lösas ut då också? Känns inte riktigt tryggt.
Jag tar hellre den risken att trilla av än få en häst över mig.Detta är nog inte den briljantaste iden så de blir en stor diss från mig!
Vad tycker ni? E detta verkligen en bra grej?



4 kommentarer:

  1. uuch nej det verkar inte alls säkert!

    SvaraRadera
  2. Skulle aldrig använda det. Tänk vilket ryck i nacke och rygg det skulle kunna bli om hästen hoppade till också.. åker hellre av då ;)

    SvaraRadera