onsdag 19 mars 2014

warp, vad är det?

Hejsan bloggen!
Idag har jag varit hos sjukgymnasten.. Som jag skrev tidigare så har jag haft lite problem med ryggen och sjukgymnasten kom fram till att det var troligtvis en disk som finns emellan kotorna som spökade eftersom när jag hostar / nyser känns det precis som om kotorna hoppar och man hör ett " klick" ljud typ, och sen var lederna upp till nacken förkorta eller ja något sånt. Man han knäckte rätt o masserad ryggen och nu ska det förhoppningsvis bli bra igen. Just nu känns min rygg bara helt mörbultad men det sa han var fullt normalt, så får väl lita på honom ;) haha
Eduward fick också en liten massagedag i dag. Fin ryktning och en omgång med warpen. Vad är en warp tänker nog ni då?  Jo det är en liten maskin ( framtaget från Quantum Devices, Inc. i USA ) som med hjälp av ett laserlinkande ljus mjukar upp hästens muskulatur, ökar blodcirkulationen, löser upp eventuella muskelspänningar.  Ungefär som backontrack fast med MYCKET snabbare effekt! Kan absolut rekommendera det till er som har spända och stela hästar.
Inte nog med att den är bra för hästens välbefinnande utan den är också bra ifall man har en skadad häst.  Warp påskyndar läkningsprocessen. t.ex. om ens häst har ett svullet ben då dämpar den svullnaden och den förebygger också skador om man använder den regelbundet.
En otrolig liten manick helt enkelt, funkar både på människor och djur (y)





1 kommentar:

  1. Oh, en sådan måste jag googla på!! Tack för tispet, infon!

    Tack snälla för din kommentar och det samma! kram

    SvaraRadera